2017-2018 Eğitim-Öğretim yılının ilk dönemi bitmesi ile öğrenciler, 15 günlük ara tatillerine bugün başladı. Öğrencilerin tatillerinden verim alabilmeleri ve bunu yaparken de günlük sosyal aktivitelerinden de mahrum kalmamalarını söyleyen Sinan akın, “15 Tatil, ara tatil dönemi ilk bir hafta yine bir çalışma oluyor bizde. Temel lisemizde soru çözümleri, tekrarlar yapıyoruz tatilin ilk haftasında. 15 Tatilde yapmaları gereken de bu öğrencilerin. İlk hafta yoğun ikinci hafta bu yoğunluğu biraz daha azaltabilirler. Neden? Çünkü yoğun bir tempodan çıkıldıktan sonra bir an da boşluğa düşmemeleri için, ilk hafta özellikle üniversite hazırlık ortalama düzeydeki öğrencilerinin minimal 4 saatlik bir çalışma, ikinci hafta ise bunu 3 saatlik bir çalışma ile tamamlayabilir. Eğer hedefleri büyük ise çocuklara belirli bir saat çalışma planı vermeye gerek yok onlar kendileri yeterince çalışıyorlardır. 9-10-11.sınıf, ara grup öğrencilerinde ise tatil kapsamındaki bu çalışma, ilk hafta 3, ikinci hafta 2’şer saatlik bir çalışma ile tamamlamaları gerekir. Küçük sınıflar için konu tekrarları, soru çözümleri, sınava hazırlık sınıfları için ise tempolu soru çözümleri yapmaları gerektiğini söylüyoruz.” dedi.

Velilerin bu dönemde kaygılandıklarını belirten Akın, çocukları ile daha fazla zaman geçirmeleri gerektiği, çocuklarının planları, hedefleri hakkında konuşma fırsatını yakalamışken bunu değerlendirmeleri gerektiğine de değinen Akın, “Çocuklar dönen boyunca okulda, kursta, özel derslerde olup ev dışında vakit geçirdikleri için, doğal olarak bazı velilerde sıkıntı yaratabiliyor bu süreç. Sanki okuldaki dönem çocuklar devamlı çalışıp, tatil döneminde evde birkaç saatlik çalışma yeterli görülmüyor. Bir an da çocuklarının boşluğa düştüklerini düşünebilirler. Veliler ara tatili, hem dinlenme hem de antrenman çalışmaları gibi görmeliler.

Onun dışında velilerin çocuklarına destek olmalarını da bekliyoruz bu dönemde. Daha çok normal okul zamanlarında konuşma görüşme birbirlerine dinleme vakitleri olmuyor. Bu dönemde buna vakit ayırabilirler. Çocukların derlerini, sıkıntılarını, hedeflerini dinleyebilirler. Veya aileler onlardan beklentilerini anlatabilirler. Bu dönem böyle değerlendirilebilir.”