Teknolojinin gelişmesi ile vatandaşların alışveriş kültürü de değişmeye devam ediyor. İnternet üzerinden alışverişlerin artması, çeyizlik ürün satışı yapan işletmecilerin de müşteri kaybetmesine neden oldu.

Eskişehir’de uzun yıllardır çeyiz mağazası işleten Burcu Durna, internetin, çeyiz işletmelerini doğrudan etkilediğini dile getirdi. Teknolojinin gelişmesi ile vatandaşlar için çeşit imkanının arttığını ve müşteri kaybettiklerini belirten Durna, “Buna rağmen bir insanın eliyle dokunmadan, gözüyle görmeden çeyizlik eşya alması büyük risk. İnternetten sipariş verip de istediğini alamayan çok kişiyi tanıyoruz. Çeyizi de internetten alır olduk. Bu durum beni şaşırtıyor. Çeyiz, gezerek, görerek alınır. İnternet ortamı bu konuda çeyiz sektörünü de olumsuz olarak etkiliyor” şeklinde konuştu.

“Çeyiz satışları yaza yönelik oluyor”

Çeyiz satışları hakkında da bilgi veren Burcu Durna, düğün sezonunun çeyiz sektörünü doğrudan etkilediğini söyledi. Durna, konuyla ilgili şunları kaydetti: “Satışlarımız, kışın ağır geçtiği günlerde yavaşlıyor. Marttan sonra hızlanıyor. Zaten bizim sektörümüzde satışlar yaza yönelik oluyor. Düğün sezonu bizim için belirleyici. Kışa kıyasla yaz aylarında çok daha hareketli olduğumuzu söyleyebilirim.”